AM Home

Razmišljanja....
•
Prve hipoteze postanka Svemira
• Teorija Večnog stanja
• Otkriće crvenog pomaka i reliktnog zračenja kao preduslovi za stvaranje standardnog modela
• Priča o kosmičkom mikrotalasnom šumu
• Uvod u kratak pregled razvoja rane vasione
• Kratak pregled razvoja rane vasione
• Naše tri mogućnosti
• Literatura

Univerzum

Aleksandra Rackov                                Postanak i razvoj vasione

Uvod u kratak pregled razvoja rane vasione

Ako posmatramo grafik koji predstavlja rešenje Fridmanovih jednačina u opštem obliku i ako pratimo krivu do samoga početka videćemo da Vaseljena nastaje s nultom veličinom i beskonačnom brzinom širenja.

Drugim rečima, materija koja čini galaksije što danas vidimo pojavljuje se eksplozivno iz jedne tačke.

Mnogi kosmolozi veruju da je opravdano ekstrapoliranje krive do samog početka s razlogom što očekujemo da Kosmos zaista ima početak, i da ga Veliki prasak upravo predstavlja.

S ovom predstavom sam početak, tj. Veliki prasak treba shvatiti drugačije od obične eksplozije. Kako grafik prikazuje širenje samog prostora, nulta vrednost zapremine ne podrazumeva samo sabijanje materije do beskonačne gustine, već i sabijanje prostora. Drugim rečima, Veliki prasak je početak prostora baš kao i materije i energije. Ista stvar je i sa vremenom, jer su beskrajna gustina materije i beskrajno sažimanje prostora u uskoj vezi sa predstavom vremena. Razlog je u tome što je vreme, baš kao i prostor, podložno dejstvu gravitacije (što je i dokazano Ajnštajnovom opštom teorijom relativnosti).

A ono što je važno znati i što se neminovno nameće je da ne možemo produžiti predstavu prostora i vremena pre Velikog praska, tj. sam Veliki prasak predstavlja početak svih fizičkih stvari: vremena, prostora, materije i energije, a sva pitanja koja se odnose na “dešavanja pre Velikog praska” postaju besmislena, jer tamo naši zakoni fizike ne važe.

<< Priča o kosmičkom ....  vrh  Kratak pregled razvoja rane vasione >>