Astronautika

Vaši komentari

Dipl. ing. Drago I. Dragović
dragovic@net.yu

7.5.2007.

Wang Yongzhi, bivši šef konstruktora kineskog svemirskog programa sa ljudskom posadom, izjavio je pre 2 dana za novine "China Daily" da će lansiranje rakete sa ljudskom posadom da bude izvedeno neposredno nakon Letnjih olimpijskih igara (8-24 avgust) i nakon Paralimpijskih igara (6-17 septembra).

Ako ne bude neplaniranih poteškoća, "Shenzhou VII" će biti poslata u orbitu u oktobru, izjavio je Wang na nedavno završenom 11.   Kineskom konsultativnom političkom sastanku nacionalnog komiteta (CPPCC).

"Tačan datum lansiranja će biti preciziran u zavisnosti od vladajućih vremenskih uslova," izjavio je ovaj visoki državni funkcioner.

"Shenzhou VII" će biti treća kineska letilica sa ljudskom posadom. Prve dve, "Shenzhou V" i "Shenzhou VI" bile su lansirane 15. oktobra 2003. i 12. oktobra 2005. Godine

Tokom ove misije, astronaut će izvesti i šetnju i izvršiti instaliranje određenih instrumenata u spoljnjem prostoru.

Ubrzo nakon ovog lansiranja, Kina planira i svoju sopstvenu svemirsku stanicu, otkrio je okupljenim novinarima na nedavno završenom Internacionalnom aeromitingu Yang Liwei, prvi kineski astronaut.

Kineska stanica će biti sastavljena od tri modula: jednog za boravak, orbitne kapsule i kapsule za povratak.

"Shenzhou VII" će biti opremljen individualnom redukcionom kabinom za pritisak u koju će astronaut ući pre izlaska u svemir. Biće to prvi takav izlazak jednog Kineza.

Tom prilikom će nositi skafander kineske proizvodnje vredan $20 miliona.

Skafander će imati preko 100 kg, jer za razliku od prethodnih modela, ovaj mora da poseduje i nezavisni sistem za održavanje života, koji uključuje boce s kiseonikom, vodu i električno napajanje, kao i sistem za komunikaciju.

(13.05.2007.)

PRVA KINESKA MISIJA K MJESECU

Kina kreće ka Mesecu

Nasmešite se – Kina pravi slike!

Kineski rover za Mesec

Kina pravi veliku raketu za Mesec

Kineski traktori na Mesecu?