AM Home

Astronomi

biografije
Mihailo Čubrović

Mihailo

One koji su pratili izbor tročlane YU ekipe za VII Astronomsku olimpijadu jako je zanimalo ko će biti druga dva člana tima. Nekako se podrazumevalo da je učešće Mihaila Čubrovića na testiranju samo formalnost i da je njegovo mesto u timu izvesno. Tako se i desilo, Mihailo nije priredio iznenađenje.

Mihailo Čubrović se rodio 1985. u Beogradu. Kako je biti sin filozofa (otac) i fizičara (majka) ne znamo, ali oni koji Mihaila slabije poznaju tvrde da je on sasvim normalan, običan momak. Međutim, slabo ga poznaju. Svoj prvi rad iz astronomije Mihailo je napsao kada je napunio tuce godina. Njegov, za sada, najveći rad: "Modeliranje oblika i karakteristika površine asteroida korišćenjem optičkih krivih sjaja", pisan prošle godine, već je teško razumljiv i nekima kojima je astronomija profesija. Da nešto sa ovim momkom nije sasvim uobičajeno i normalno vidi se i po tome što mu je omiljena muzička grupa Berlinski simfonijski orkestar. Naročito kada izvodi Hendla, Berlioza ili Orfa. Međutim u veselim trenucima Mihajlo se relaksira uz Pink Floyd i Deep Purple. Pročitao je nešto SF ali ga ta literatura definitivno ne oduševljava puno. Misli da su Kabare i Svetlosti velegrada dobri filmovi.

Danas Mihailo pohađa Matematičku gimnaziju u Beogradu. Po njemu, za ono čime se on bavi, to uopšte nije loša škola i dodaje: kada se uzme u obzir kakve su ostale. Međutim, škola mu nije dovoljna pa često odlazi u Petnicu.

U astronomiji zanimaju ga planetarna astrofizika, dinamika Suncevog sistema i inverzivne tehnike numeričkog modeliranja. Ali ne može da objasni šta ga to privlači astronomiji. U stvari o tome nije nikad razmišljao, a da astronomija ne postoji odgovore na svaja pitanja potražio bi u nekoj drugoj nauci. I planira da studira "nešto drugo", recimo matemtiku ili fiziku, kako bi se opet bavio astronomijom.

Od jezika govori engleski, a sjajno mu ide i jezik matematike. Trenutno piše još jedan rad iz astronomije i pomalo rešava zadatke za Astronomsku olimpijadu.

[avgust 2002.]